Gårdsbutiker och mathantverkare i Kalmar län

Handla närproducerade livsmedel direkt ifrån lokala producenter och mathantverkare i länet.

Matrunda Kalmar län 2024

Matrunda Kalmar län 2024 genomförs den 14–15 september.

Här hittar du en digital karta med över 60 olika mathantverkare, restauranger och gårdsbutiker som deltar på Matrunda Kalmar län 2024.

Karta över deltagare Matrunda Kalmar län 2024 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Matrunda Kalmar län 2024

Kalmar län - en kulinarisk region

Vill du lära dig mer om Kalmar län som kulinarisk region? Ta del av Kalmar läns terroiratlas som beskriver östra Smålands och Ölands lokala smaker i ett historiskt perspektiv "Smaken av östra Småland och Öland".

Smaken av östra Småland och Öland – en terroiratlas över Kalmar län som kulinarisk region Länk till annan webbplats.

Se vår film om östra Smålands och Ölands lokala smaker.

Blå fyrkant med en cirkel av stjärnor i mitten. Text under "Medfinansieras av Europeiska unionen"

Matrundan är en aktivitet arrangerad av Länsstyrelsen inom arbetet för den regionala livsmedelsstrategin och finansieras via strategiska planen.

Landsbygdsutvecklingsenheten

Länsstyrelsen Kalmar län