Bli en del av Matrunda Kalmar län 2024

Matrunda Kalmar län är en helg för alla matentusiaster, foodies och alla som är nyfikna på den lokala maten. Under två dagar i september sluter gårdsbutiker, mathantverkare, caféer och restauranger på landsbygden samman under initiativet Matrunda Kalmar län för att lyfta sig och sina lokala erbjudanden.

Bildkollage med olika foton som visar mathantverk och råvaror.

Besökare och invånare bjuds in att utforska, smaka, dofta och uppleva både välbekanta favoritställen och nya pärlor. Gårdsbutiker och mathantverkare (bilderna är från 2023 Matrunda) #matrundakalmarlän | #matrunda | #mathantverk

Delta i årets Matrunda Kalmar län

Lyft dina lokalproducerade råvaror, förädlade läckerheter och fina mathantverk och gör dig, din verksamhet och dina samarbetspartners synliga under Matrunda 2024. Tillsammans visar vi upp den goda lokala maten som Kalmar län har att erbjuda.

Vill du också bli synlig i sammanhanget är du välkommen med din anmälan genom att fylla i formuläret nedan.

Anmäl ditt företag här

Det är viktigt att du fyller i en giltig e-postadress för att du ska få en bekräftelse på din anmälan.

Sista anmälningsdag är den 18 augusti 2024.

Typ av verksamhet * (obligatorisk)
Typ av verksamhet

224

Villkor för deltagande i Matrunda 2024 - Genom min anmälan försäkrar jag att: * (obligatorisk)
Villkor för deltagande i Matrunda 2024 - Genom min anmälan försäkrar jag att:

Villkor för deltagande i Matrunda 2024

• Min verksamhet är ett landsbygdsföretag med F-skattsedel.
  • Jag klarar Länsstyrelsens djurskyddstillsyn (gäller dig som har djur).
  • Mina erbjudanden är producerade i enighet med Livsmedelverkets krav på livsmedelshygien och jag klarar kommunens livsmedelstillsyn.
  • Som primärproducent är jag registrerad i Länsstyrelsens register över primärproducenter.
  • Matrundan fokuserar på att lyfta den lokala maten. Min verksamhet och mina erbjudanden fokuserar huvudsakligen på lokal mat och mathantverk. Jag säljer eller serverar produkter som jag själv har odlat eller förädlar själv råvaror från länet eller Sverige (choklad, kaffe hantverksmässigt med mera är okej) eller säljer varor som kommer från Sverige.
  • Min verksamhet håller öppet under hela Matrunda 2024, 14–15 september, lördag till söndag 10.00–16.00 båda dagarna.
  • Jag är medveten om att om jag samlar fler försäljare hos mig ska de meddelas till Länsstyrelsen.
  • Jag ansvarar själv för försäkring som täcker de aktiviteter som jag ordnar under Matrunda Kalmar län.

Digital karttjänst med deltagande företag

Här hittar du en digital karta med mathantverkare, restauranger och gårdsbutiker som deltog under matrundan 2023.

Karta över deltagare Matrunda Kalmar län 2023 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kartan kommer att uppdateras inom kort med årets deltagare som är med på matrundan 2024.

Matrundan är en aktivitet arrangerad av Länsstyrelsen inom arbetet för den regionala livsmedelsstrategin och finansieras via strategiska planen.

Landsbygdsutvecklingsenheten

Länsstyrelsen Kalmar län