Jobba hos oss

Vill du arbeta på Värmlands mest mångsidiga myndighet? Är du intresserad av samhällsfrågor och vill medverka till utvecklingen av Värmlands län? Då tror vi att du skulle kunna trivas och göra nytta hos oss på Länsstyrelsen Värmland.

Arbetsplatsen Länsstyrelsen Värmland

Länsstyrelsen Värmland är en av 21 länsstyrelser och i många projekt samverkar vi nationellt.

Vi arbetar med frågor som rör miljö, natur, klimat,samhällsbyggnad, social hållbarhet, beredskap och mycket mer. Vårt arbete går ut på att se till att riksdagens och regeringens beslut genomförs i länet, samt att samverka med länets olika aktörer för goda livsvillkor och en hållbar utveckling i Värmlands län.

Länsstyrelsen är en kunskapsorganisation och i Värmland har vi cirka 230 medarbetare. Hos oss fyller alla en viktig roll. Tillsammans tar vi ansvar för helheten.

Våra lediga jobb

Länsstyrelsen erbjuder dig:

• Flexibla arbetstider
  • Möjlighet att arbeta på distans
  • Lång semester: 28, 31 eller 35 dagar beroende på ålder
  • Några förkortade arbetsdagar och lediga dagar per år i samband med röda dagar
  • En friskvårdstimme i veckan på betald arbetstid
  • Friskvårdsbidrag på 2000 kronor per år
  • Föräldrapenningtillägg (10 procent) utöver föräldrapenningen som Försäkringskassan betalar ut
  • Möjlighet att arbeta deltid till dess att barnet fyllt 12 år
  • Medlemskap i kamratföreningen FRISK som ordnar personalaktiviteter för anställda

En samlande kraft för ett hållbart Värmland är Länsstyrelsen Värmlands vision. Den ligger till grund för all vår verksamhet.

Den statliga värdegrunden

För alla som jobbar inom staten finns den statliga värdegrunden som beskriver vilka beteenden och förhållningssätt som gäller för oss, oavsett verksamhet och roll. Den statliga värdegrunden består av principerna demokrati, legalitet, objektivitet, fri åsiktsbildning, respekt, effektivitet och service.

Examensarbete och praktik

Vi tar gärna emot praktikanter, och studenter som genomför examensarbeten, i den mån vi har plats och möjlighet. Skicka in en intresseanmälan för examensarbete eller praktik hos oss.

Examensarbete

Ange i din intresseanmälan vad du vill skriva om och hur det är kopplat till vår verksamhet.

Intresseanmälan för examensarbete (varbi.com) Länk till annan webbplats.

Praktik

Skriv i din intresseanmälan inom vilket område du helst vill praktisera. Titta gärna runt på vår webb för att se vilka områden vi arbetar med. Som praktikant måste du vara försäkrad, antingen genom ditt universitet, din högskola eller genom Arbetsförmedlingen. Ange i din intresseanmälan om du är berättigad till försäkring.

Intresseanmälan till praktik (varbi.com) Länk till annan webbplats.

Vi kontaktar dig

Vi hör av oss om vi kan erbjuda dig en praktikplats eller om vi har möjlighet att låta dig skriva ditt examensarbete hos oss. Om du inte hör något ifrån oss så har vi dessvärre inte lyckats hitta ett uppdrag som matchar dina önskemål.

HR

Rekrytering och personalfrågor