Aktuella vädervarningar i Östergötlands länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Kungörelsedelgivning av slutliga villkor, Stena Recycling AB

Text i bild: Kungörelse

Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen Östergötland har meddelat Stena Recycling AB slutliga villkor avseende utsläpp till vatten. Stena Recycling AB har tillstånd enligt miljöbalken till verksamhet med sortering, bearbetning och lagring av avfall enligt tillståndet inom fastigheten Slakthuset 24 i Norrköpings kommun.

Beslutet finns hos aktförvararen, Kontaktcenter i Norrköpings kommun och Länsstyrelsens enhet för miljöprövning, Östgötagatan 3, 581 86 Linköping. Överklagande skickas antingen med vanlig post till Länsstyrelsen eller med e-post till ostergotland@lansstyrelsen.se. Överklagandet ska ha kommit in till Länsstyrelsen senast den 10 juli 2024. Ange diarienummer 23255-2021.

Länsstyrelsen Östergötland

Carl Fredrik Graf