Aktuella vädervarningar i Östergötlands länJust nu är det flera vädervarningar i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Ansökan om tillstånd enligt miljöbalken, ESBE AB

Text i bild: Kungörelse

ESBE AB ansöker hos Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen Östergötland om ändringstillstånd enligt miljöbalken till utökat verksamhetsområde för en verkstadsmekanisk anläggning. Den fastighet som är aktuell i ärendet är Ölmestad 8:260 i Gislaveds kommun.

Handlingarna i ärendet kommer att finnas tillgängliga på Länsstyrelsens enhet för miljöprövning, Östgötagatan 3, 581 86 Linköping och hos aktförvararen, Kommunstyrelsekontoret i Gislaveds kommun. Den som vill lämna synpunkter ska göra det skriftligen, med vanlig post till Länsstyrelsen, med e-post till ostergotland@lansstyrelsen.se eller via e-tjänst Komplettering eller yttrande i ärende Länk till annan webbplats. senast den 29 juni 2024. Ange diarienummer 2151-2024.

Länsstyrelsen Östergötland

Carl Fredrik Graf