Skyfallsliknande regn i Västmanlands länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuell vädervarning.

Årets Unga Företagare och Årets Företagare i Västmanland

Årets unga företagare Telexia AB

10 juni delade landshövding Johan Sterte ut pris för årets unga företagare och årets företagare i Västmanland. Ceremonin ägde rum på restaurang Varda i Västerås.

Motivering:

Årets Unga Företagare i Västmanlands län har påbörjat en imponerande tillväxtresa. Med en enklare tillvaro för företagare som sin affärsidé och den personliga kontakten som sitt arbetssätt har vinnarna på bara fyra år vuxit från en anställd på en lokal marknad till ett trettiotal anställda som finns i hela landet. Nu siktar de på att bli marknadsledande inom sin bransch och expandera till övriga Norden.

Årets Unga Företagare prisas för sin framåtanda, för att de genom sin företagargärning underlättar för andra företagare samt för att de genom exempelvis sponsorsamarbeten bidrar till ett livskraftigt idrotts- och föreningsliv.

Årets Unga Företagare i Västmanlands län är Johan Bergström, Linus Vennberg och Martin Holmer, Telexia AB.

Årets Företagare Wenche och Gerald Engström, Färna Invest AB.

Motivering:

Årets Företagare i Västmanlands län har gjort den enastående och inspirerande företagarresa som många drömmer om – från nyskapande garageinnovatör till framstående företagsledare. Ur den västmanländska myllan har Årets Företagare odlat ett företag som förblivit lokalt trots att det med åren etablerat sig globalt – verksamhetens grenar sträcker sig över hela världen, men rötterna är stadigt förankrade i Bergslagen.

Årets Företagare prisas för sina både många och stora insatser för hemkommunen och för Västmanland. De är viktiga mecenater för det lokala föreningslivet och har genom både kommersiella, ideella och finansiella insatser bidragit till en levande bygd. De är en frisk fläkt, och deras produkter bidrar till ett bättre klimat såväl utomhus som inomhus.

Årets Företagare är Skinnskattebergs främsta jobbskapare Gerald och Wenche Engström, Färna Invest AB.

Arrangör av Årets företagare är Företagarnas regionkontor i Västmanlands län Länk till annan webbplats..

Johan Sterte

Västra Ringvägen 1