Risk för skogsbrand i Västerbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Sök medel för ditt transnationella projekt

Nu kan du skicka in din ansökan för samarbetsprojekt för hållbara och konkurrenskraftiga samhällen i Norra perifierin och Arktis.

Utlysningen är öppen från den 11 juni till den 30 september 2024. Tillsammans tar vi din idé till hållbara lösningar som gör livskvalitén bättre i nordligaste Europa!

Ansök senast 30 september

Det finns guider och stödmaterial för dig som ska ansöka på webbplatsen:

Interreg.npa.eu Länk till annan webbplats.

Om samarbetsprogrammet Northern Periphery and Arctic

Norra Periferin och Arktis är ett transnationellt samarbetsprogram mellan regioner i Sverige, Finland, Irland, Island, Grönland, Färöarna och Norge. Programmet syftar till att öka områdets möjligheter att bli en förstklassig region att leva i, studera, arbeta, besöka och investera i. Insatserna ska generera konkurrenskraftiga och hållbara samhällen genom innovation, entreprenörskap och att fånga unika tillväxtmöjligheter i regionen på ett bra sätt.

Förvaltande myndighet är placerad på Länsstyrelsen Västerbotten.

I Sverige ingår de fyra nordligaste länen: Västernorrlands län, Jämtlands län, Västerbottens län samt Norrbottens län.

Northern Periphery and Arctic Länk till annan webbplats.

Helene Hellmark Knutsson

Storgatan 71 B