Aktuella varningsmeddelanden i Uppsala länJust nu är det flera varningsmeddelanden i länet. Läs mer om dem på SMHI:s webbplats.

Tillstånd till miljöfarlig verksamhet

Länsstyrelsens logotyp med krona och äpple i rött och gult.

Miljöprövningsdelegationen inom Länsstyrelsen i Uppsala län, har den 4 juni 2024 beslutat att meddela Tierps Energi och Miljö AB tillstånd enligt 9 kap. miljöbalken till fortsatt och utvidgad återvinningsverksamhet på del av fastigheterna Frebro 1:38 och Frebro S:1 i Tierps kommun.

Tillståndet omfattar mottagning, lagring, bearbetning och sortering av maximalt 15 000 ton avfall (inklusive farligt avfall). Maximalt 450 ton farligt avfall samt maximalt 4 000 ton icke-farligt avfall får lagras vid varje enskilt tillfälle.

Beslutet finns tillgängligt på Länsstyrelsen, Bäverns gränd 17 i Uppsala och hos Tierps kommun, Centralgatan 7 i Tierp. Aktförvarare är Åsa Joelsson.

Beslutet får överklagas inom tre veckor räknat från den 18 juni 2024, då delgivning anses ha skett. Ange diarienummer 551-7186-2023​.

Stefan Attefall

Bäverns gränd 17