Risk för skogsbrand i Norrbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Funktionshinderspolitiken - så jobbar kommuner och regioner 2023

Sweco har på uppdrag av Länsstyrelsen genomfört en kartläggning av kommuners och regioners strategiska funktionsrättsarbete. Kartläggningen har genomförts genom att sammanställa och analysera 21 länsrapporter. I länsrapporterna har respektive länsstyrelse beskrivit nuläget i kommunerna och regionerna avseende det strategiska funktionsrättsarbetet och utvecklingen sedan 2017/2018. Kartläggningen har även inneburit att analysera Myndigheten för delaktighets (MFD) enkät. I enkäten följer MFD årligen upp hur kommunerna och regionerna arbetar systematiskt och övergripande med tillgänglighet och delaktighet för personer med funktionsnedsättning. För att beskriva nuläge och utveckling över tid har vi analyserat enkäterna från 2017 och 2022.

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:

Ämnen:

• Mänskliga rättigheter

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk