Risk för skogsbrand i Norrbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Regional handlingskraft - Handlingsplan för en sammanhängande planering av totalförsvaret i de fyra nordligaste länen

Denna regionala handlingsplan för en sammanhängande totalförsvarsplanering i de fyra nordliga länen utgår från de antaganden och prioriteringar som presenterats i den nationella handlings-planen Handlingskraft: Handlingsplan för att främja och utveckla en sammanhängande planering för totalförsvaret 2021–2025. Den nationella handlingsplanen, framtagen av Försvarsmakten och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB), syftar i grunden till att utifrån regeringens inriktningar stödja totalförsvarets aktörer att öka sin förmåga för att på sikt nå riksdagens och re-geringens övergripande mål för totalförsvaret. Syftet med den regionala handlingsplanen är att på motsvarande sätt stödja aktörerna i nordlänen med totalförsvarets utveckling i en regional kontext.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Strategi

Ämnen:

• Krisberedskap

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk