Risk för skogsbrand i Norrbottens länLäs mer på SMHI:s webbplats om aktuellt meddelande.

Årets Unga Företagare och Årets Företagare i Norrbotten

Företagarna arbetar för att synliggöra företagare sin driver och utvecklar sina verksamheter på ett innovativt, lönsamt och hållbart sätt.

Den 18 juni delade landshövding Lotta Finstorp ut pris för årets unga företagare och årets företagare i Norrbotten. Ceremonin ägde rum på Stadshotellet i Luleå.

Motivering Årets Unga Företagare:
Det är med stor glädje juryn tillkännager att priset Årets Unga Företagare i Norrbottens län går till en person med stort engagemang och kreativitet.

Hon har med stort engagemang och kreativitet utvecklat Mimmis Boutique till en framgångsrik klädbutik som erbjuder en unik shoppingupplevelse. Hennes initiativ med live shopping har skapat en stark kundbas och bidragit till att göra Arvidsjaur till en attraktiv plats att bo på.

Årets Unga Företagare i Norrbottens län är Janina Larsson, Mimmis Boutique.

Årets Unga Företagare i Norrbottens län är Janina Larsson, Mimmis Boutique. Här tillsammans med landshövding Lotta Finstorp och Felicia Pournasiri, regionchef Företagarna.

Motivering Årets Företagare:

Det är med stor glädje juryn tillkännager att priset Årets Företagare i Norrbottens län går till ett framgångsrikt och modernt företag som det bokstavligen haglat priser över.

Företaget har genom innovativ teknologi och starkt ledarskap förnyat byggindustrin och visat på imponerande affärsframgångar under deras ledning.

Årets Företagare i Norrbottens län är Jens Lundqvist och Samuel Holmström, Lundqvist Trävaru AB. Här tillsammans med landshövding Lotta Finstorp och Felicia Pournasiri, regionchef Företagarna.

Lotta Finstorp

Stationsgatan 5, Luleå eller Industrivägen 10, Jokkmokk