Regional handlingsplan för klimatanpassning

Klimatförändringar är vår tids största utmaning tillsammans med den snabba förlusten av arter och ekosystem. Samtidigt som vi kraftigt måste begränsa våra klimatpåverkande utsläpp måste vi anpassa oss till de förändringar vi inte kan undvika. I syfte att skapa ett samhälle som står mer robust mot klimatförändringar fick alla myndigheter med verksamheter som påverkas av klimatförändringar i uppdrag att analysera och planera för hur de bäst bör klimatanpassas. Länsstyrelsen som regional myndighet ska förutom att redovisa myndighetens egna klimatanpassningsarbete även redovisa hur kommunerna i länet arbetar med klimatanpassning. Denna handlingsplan innehåller en sammanställning av Länsstyrelsens insatser för de kommande 5 åren.

Publikationens omslagsbild

Om publikationen

Publiceringsår:
Publikationstyp:
Rapport

Ämnen:

• Klimat

För att spara eller dela denna sida, använd nedanstående länk:

Allan Widman

Regeringsgatan 1